שירותים ייחודיים ובינלאומיים

בעולמנו הגלובלי ובמציאות בה המרחקים והגבולות הגיאוגרפיים הולכים ומיטשטשים, ישנה חשיבות עליונה להבנה משפטית חוצת יבשות, בקיאות בהיבטים בינלאומיים – בעיקר כשמדובר בסוגיות משפחתיות רגישות, ניסיון עשיר, יכולת התנהלות מול לקוחות בשפה האנגלית ברמת שפת אם ויכולת ללוות תהליכים מעבר לים.

עו”ד אילן יעקובוביץ הוא בעל ניסיון רב בניהול תיקים מורכבים וחוצי יבשות והתמחות ייחודית בטיפול בנושאי משפחה בעלי היבטים בינלאומיים.

כמו כן, מציע המשרד שירותים ייחודיים נוספים, כגון:

טיפול בנושאי אפוטרופסות וכשרות משפטית,
עריכת ייפוי כוח מתמשך וייעוץ לגבי שילובו עם צוואה

יפוי כח מתמשך הוא כלי משפטי חדש, המאפשר לאדם לעצב באופן מותאם לו, את אופן הטיפול בו ובענייניו, אם וכאשר לא יהיה מסוגל עוד לטפל באלו בכוחות עצמו. יפוי כח מתמשך הוא מסמך בו אדם ממנה אדם אחר עליו הוא סומך, על מנת שיטפל בו ובענייניו. בעבר, מצבים של גריעה בכשרותו של אדם לטפל בענייניו, הובילו לתוצאה אחת – מינוי אפוטרופוס – צעד גורף ודרסטי אשר במקרים רבים פוגע באוטונומיה של האדם הנזקק, מעבר לנדרש. ליפוי כח מתמשך, לעומת זאת, גמישות רבה – הממנה יכול לקבוע את התנאים לכניסתו לתוקף של יפוי הכח המתמשך, את התנאים לפקיעתו, את העניינים שיהיו בסמכותו של הממונה לטפל בהם, את התנאים כיצד יטפל בעניינים שונים, ועוד. עריכת יפוי כח מתמשך רלוונטית במיוחד לאנשים מבוגרים, ולאנשים הסובלים ממצב רפואי אשר עלול ליטול מהם בעתיד את יכולתם לטפל בעצמם או בענייניהם. בעוד שביפוי כח מתמשך קובע אדם הסדרים לגבי תקופת היותו בחיים, בצוואה, קובע אדם הסדרים לגבי מה שיעשה ברכושו לאחר פטירתו. לפיכך צוואה הינה כלי משלים ליפוי כח מתמשך.

עם הפנים לעתיד: קביעת הסדרי נאמנות 

כיצד ניתן להגן על רכוש המוקנה לקטינים או לאנשים שאינם כשירים לנהל את ענייניהם בעצמם? שירות זה מיועד לטובתם של ילדים קטינים, ואנשים שאינם כשירים או מסוגלים לנהל את ענייניהם מסיבות שונות, כגון הפרעות נפשיות, הפרעות על הספקטרום האוטיסטי, הנמכה קוגניטיבית ועוד. כדי לדאוג לאנשים אלה ולמנוע כל אפשרות כי ינוצלו בשלב כלשהו בעתיד, יש ליצור עבורם מנגנון שיבטיח את מעמדם ויגן על זכויותיהם. קביעת הסדר של נאמנות, הוא מנגנון יעיל במיוחד להשגת מטרה זו. הסדרת נאמנות יכולה להיעשות בין אם במסגרת צוואה בה מבקשים הורים להוריש לילדיהם את הרכוש המשפחתי לאחר פטירה, ובין אם כחלק מהקניית הרכוש לילדים בתקופת חייהם של ההורים. לאילן מיומנות רבה בקביעת הסדרי נאמנות שכאלו. בתחום זה בא לידי ביטוי ניסיונו העשיר של אילן בעבודה ובליווי אנשים בעלי מוגבלות נפשית במסגרת עיסוקו רב השנים במשפט ופסיכיאטריה ובייצוג אנשים בהליכי אשפוז פסיכיאטרי כפוי. במשך השנים תרם אילן ורתם את הידע והמקצועיות שלו הן במסגרת פעילות התנדבותית, בעיקר באגודה לזכויות האזרח (עליה קיבל מהאגודה את “אות המתנדב”), והן כחלק מעבודתו כיום בייצוג מאושפזים באשפוז פסיכיאטרי כפוי, במסגרת הלשכה לסיוע משפטי במשרד המשפטים. אילן נמנה על קבוצה נבחרת ומצומצמת של עורכי דין הממונים מטעם הסיוע המשפטי לייצוג בתחום רגיש וייחודי זה.

עסקאות מקרקעין – מכירה ורכישה של דירות ונכסי מקרקעין אחרים

פרידה וגירושין מובילים בדרך כלל לפירוק השיתוף בנכסי המקרקעין המשותפים לבני הזוג. זאת בין אם באמצעות מכירתם לצד שלישי וחלוקת התמורה בין הצדדים, או על ידי רכישת חלקו של אחד מהצדדים על ידי הצד האחר. לעו”ד יעקובוביץ ניסיון רב שנים בעריכת עסקאות מקרקעין (מכירה ו/או רכישה), בפרט בהקשר המשפחתי, לרבות באמצעות כינוס נכסים (מצב בו בית המשפט ממנה עורך דין למכירת דירתם של בני הזוג הנפרדים וחלוקת התמורה ביניהם).

שירותים נוטריוניים

עו”ד אילן יעקובוביץ הינו נוטריון מוסמך. השירותים שהוא מעניק כנוטריון, כוללים בין היתר אישור נוטריוני להסכמי ממון לפני נישואין, עריכת צוואה נוטריונית, אישור נוטריוני לחתימה על מסמכים שונים, ועוד.

ייצוג אנשים בעלי מוגבלות נפשית

אחד מהתחומים הייחודיים בהם עוסק אילן משקף נאמנה את המחויבות החברתית והאכפתיות האנושית שלו. מדובר בעולם תוכן ייחודי בתחום המשפט, בו עוסקים אך מעט מעורכי הדין בארץ: ייצוג אנשים בעלי מוגבלות נפשית.
כאחד מהחלוצים בתחום, צבר אילן עם השנים ניסיון רב בייצוג מאושפזים בהליכי אשפוז פסיכיאטרי כפוי. במסגרת עבודתו הגיש במהלך השנים עשרות ערעורים בבתי המשפט המחוזיים על החלטות ועדות פסיכיאטריות מחוזיות. ערעורים אלה הניבו מספר רב של פסקי דין שמתחו ביקורת שיפוטית נוקבת על התנהלות הרשויות בתחום רגיש זה, ומתוך כך היוו תקדימים חשובים ואף הובילו לתיקון החוק, כך שהוקנתה זכאות לייצוג משפטי לכל אדם שעניינו נדון בפני ועדה פסיכיאטרית מחוזית, על ידי הלשכה לסיוע משפטי.
אילן אף קיבל את “אות המתנדב” מטעם האגודה לזכויות האזרח בגין פעילותו הענפה בתחום.
פעילותו של אילן בתחום ייחודי זה, הקנתה לו את הידע והכלים לייצר פתרונות ייחודיים לבעיות אופייניות לבעלי מוגבלות נפשית, בהקשר של דיני המשפחה והירושה, אותם הוא מעמיד לרשות לקוחותיו.

מעוניינים לקבל ייעוץ? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם




    שירותי המשרד

    ייצוג בהליכי גירושין

    עריכת צוואות וניהול סכסוכי ירושה

    ניהול וייצוג בסכסוכים שונים בתחום המשפחה

    עריכת הסכמים בתחום המשפחה

    גישור, בוררות וייעוץ משפחתי

    שירותים ייחודיים ובינלאומיים

    ייצוג בהליכי גירושין

    עריכת צוואות וניהול סכסוכי ירושה

    ניהול וייצוג בסכסוכים שונים בתחום המשפחה

    עריכת הסכמים בתחום המשפחה

    גישור, בוררות וייעוץ משפחתי

    שירותים ייחודיים ובינלאומיים